סיוע לעסקים

פורסם: 04/05/2020

1. העיריה תפעיל מדיניות מקלה בנושאי תשלומי מים.


2. אי חיוב זמני של אגרת הוצאת שולחנות וכסאות וסגירת חורף

  • הטבה המתייחסת לאי חיוב זמני של אגרת הוצאת השולחנות והכיסאות לקדמת הרחוב, ואגרה בגין סגירת חורף.


3. פורום עסקים וקהילה: מתן במה לפרסום דיגיטלי להרחבת ערוצי הפרסום העסקי  

  •  יוזמה חדשה ובלעדית של עיריית רעננה לקידום פרסום העסקים העירוניים, הפועלים גם במהלך משבר הקורונה, הן כעסקים חיוניים והן כעסקים המספקים שירותי משלוחים ועסקים שפעילותם מתאפשרת באמצעים הדיגיטליים למרות המשבר. הפורום, שיתקיים בקבוצת פייסבוק ובערוץ טלגרם ייעודי, יאפשר לכל התושבים להצטרף ולכל העסקים העירוניים לפרסם את ההיצע שלהם לתושבי העיר. להצטרפות בפייסבוק:״עסקים וקהילה ברעננה״ או דרך הקישור: http://bit.ly/RaananaBusiness

  •  הקמת הפורום מהווה המשך ישיר לבמה שהעניקה העירייה לעסקים בעמוד הפייסבוק העירוני ובעמוד המרכז לחדשנות ויזמות, לפרסום פעילותם בדפים העירוניים וחשיפתם לציבור.

4. קמפיין פרסומי – 'רעננים קונים ברעננה'

העירייה יוצאת בקמפיין פרסומי הקורא לתושבים לערוך את הקניות שלהם מעסקים מקומיים, ולתמוך דווקא בתקופה זו בעסקים הקטנים והבינוניים הפועלים ברחבי העיר, באמצעות הזמנת משלוחים, ושימוש באמצעים דיגיטליים. הקמפיין תחת הסלוגן 'רעננים קונים ברעננה' קורא לתושבים לתמוך ולסייע לעסקים לצמצם את ההפסדים ולעבור את משבר הקורונה.

5. הקלה במדיניות האכיפה העירונית

העירייה תפעל בכל הערוצים והאפשרויות העומדות בפניה על מנת להקל על התושבים בכלל תחומי האכיפה העירונית לרבות החניה. כמו כן, פתחה העירייה לרווחת הציבור את חניוני גמלא והיובל ללא תשלום.

6. הקמת מוקד לסיוע עסקי

בהובלת המרכז לחדשנות ויזמות, הקימה העירייה 'קו חם' לבעלי עסקים, בו יינתן מענה לפניות ושאלות ולהתמודדות המגזר העסקי עם המצב הנוכחי. הקו מעניק ייעוץ טלפוני ומענה על שאלות בעלי העסקים בכל הנוגע לניהול עסקיהם. כן מעניק המוקד סיוע לעסקים מקרב העולים החדשים, בשיתוף המחלקה לקליטת עלייה. מוקד זה הוקם כהמשך למענה הרציף שמעניקה העירייה לעסקים, בקשר אישי, דיוור ישיר ובחלוקת דפי מידע מהשלטון המקומי והרשויות במדינה אודות זכויותיהם.המוקד פעיל וזמין לרשות בעלי העסקים בין השעות- 9:00-16:00 בטלפון – 09-7400270 ובמייל  InnovationCenter@raanana.muni.il

7. עדיפות במכרזים ובקולות קוראים לעסקים הפועלים בתוך רעננה

  • בכל מכרזי העירייה, ובקולות קוראים, תוענק עדיפות למציעים שעסקיהם ממוקמים בשטחה המוניציפאלי של רעננה.
  • ההעדפה לאספקת שירותים ומוצרים, שיפורסמו עד לסוף שנת 2020. 
  • ההיקף הכספי באותם מכרזים וקולות קוראים, לא יעלה על סך של 500,000 שקלים לשנה. 
  • התנאי הוא שהצעת המציע המקומי תהיה שווה, או לא תעלה על יותר מ 2% מהצעתו של ספק אחר.

​​​​