התמודדות עם התארגנות עסקית בתקופת האטה כלכלית ותחרות

פורסם: 20/02/2022

מאת: משה גרין

לא בחרנו בקורונה, אבל כן נוכל להתמודד איתה...

בעלי העסקים בימינו מתמודדים עם אתגרים רבים ולא פשוטים בגלל נגיף הקורונה שעצר את רוב הפעילות העסקית במשק. עיקר העסקים שנפגעו קשורים לענפי תיירות ואירוח, תרבות, מסעדנות, אירועים, טיפולים פארה רפואיים וקוסמטיים, ועוד.

אף לפני הקורונה העסקים פעלו בשוק תחרותי ביותר, המלווה בשחיקת רווחים הולכת וגדלה, ביחד עם תשלומים גבוהים לרשויות ולבנקים.

הסטטיסטיקה מראה על שיעור גבוה ביותר של סגירת עסקים כבר בשנתיים הראשונות לפעילותם, כאשר עסקים מתחומי המסעדנות והאירוח נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר.

בתקופת הקורונה הממשלה התעוררה קצת באיחור, אבל בהמשך היא בהחלט סייעה לעסקים שנפגעו מהקורונה באמצעות הלוואות מקרן קורונה בתנאים מעולים ממש, מענקים שונים לעצמאיים ובהמשך גם לשכירים בעלי שליטה, דחיית תשלומי מע"מ וכו'.

אז איך ממשיכים הלאה?

ניהול עסק רווחי, מצליח וצומח, דורש הבנה, ידע כלכלי, ראיה שיווקית, ניהול פיננסי ועוד, אך רוב בעלי עסקים מתמודדים עם כל אלו לבד, ולרוב ללא כל ידע מתאים, למעט אולי התחום בו הם מתמחים המהווה את מהות העסק. 

יש לבחון את אופי הפעילות העסקית, את רווחיותו ואת יעילותו התפעולית מצד אחד, ואת נזילותו ותזרים המזומנים שלו מצד שני, כך שנוכל להמשיך בפעילות העסקית בתקופת הקורונה ולאחריה ולהתמיד בפיתוח ובשדרוג העסק.​

מה זו תוכנית עסקית?

לכך יש צורך לערוך תוכנית עסקית חכמה וממוקדת בה תבחן מחדש תוכנית השיווק והמכירות של העסק ותותאם לשינויים שיחולו בהתנהלות העסקית בתקופה הזו ולאחר הקורונה. יש לבחון מחדש גם את תמחור המוצרים/השירותים של העסק וכמובן לבחון את ההתנהלות הפיננסית של העסק מול בנקים, ספקים ולקוחות. 

יש להתמקד בנושאים החשובים לעסק - פיתוח העסק ושדרוגו, כך העסק "יחשב מסלול מחדש" יהיה ריווחי, יעיל, אפקטיבי ונזיל יותר, ובעל העסק יוכל לצחוק סוף כל סוף כל הדרך אל הבנק.

תוהים לגבי התוכנית העסקית שלכם? רוצים להתייעץ? פנו אלינו באמצעות אתר האינטרנט שלנו, עמוד הפייסבוק​ או בטל' 050-5296135

הט​בה מיוחדת לתושבי רעננה? בהחלט! נשמח להעניק לכם פגישת אבחון צרכים מקצועית ראשונית ללא התחייבות.  

הכותב הוא בעל משרד "גרין מ.מ. ייעוץ פיננסי וכלכלי בע"מ" העוסק בליווי עסקי וביעוץ כלכלי, כולל הכנת תוכניות עסקיות ליזמים ובעלי עסקים במגוון תחומים. המשרד מתמחה בגיוס אשראי מקרנות בערבות מדינה ומקרנות בנקאיות אחרות כנדרש לפיתוח עסקי.


לחצו כאן לכתבות נוספות שעשויות לעניין אתכם>>

​​​​