תקציר
תוכן
תמונה ראשית
תמונה קטנה
עימוד בדף הבית
סדר הופעה
הצג כתבה ללא קישור
הצג כתבה עם קישור אחר
קישור לדף אחר
סינון חופשי חדש
קהל יעד חדש
שיוך חדש
חלון יעד לקישור נוסף
סינון-אזור תוכן
כותרת משנה
סטאטוס פעיל
הדגש כותרת
קשר מבזק לדף אחר
תקציר
תאריך
תאריך תפוגה
קבצים מצורפים
סוג תוכן: פריט

"עדים לעד" מיזם להנצחת סיפוריהם של שורדי השואה מוותיקי העיר

פורסם: 

​"עדים לעד" מיזם להנצחת סיפוריהם של שורדי השואה מוותיקי העיר, הושק לאחרונה באתר עיריית רעננה, ובו סיפוריהם האישיים, תמונותיהם ועדויות מצולמות של ותיקי העיר, ששרדו את תופת השואה.

האתר, הוא פרי יוזמה ושיתוף פעולה של משרד הקליטה ועיריית רעננה בהובלת מחלקת קליטת עלייה והאגף לשירותים חברתיים, ונועד לשמר את מורשתם של השורדים, אשר רבים מהם המשיכו לספר את סיפוריהם לאחר השואה, ובעדויותיהם מתאפשרת הנחלת הסיפורים ושימורם לעד עבור הדורות הבאים.


עוד כולל האתר, כחלק ממלאכת שימור זיכרון השואה והנצחת זכרם של הנספים, מידע וסרטים אודות טקסי יום השואה ועצרות הזיכרון בעיר בעבר, סרטונים ועדויות ניצולים שהוקרנו בעבר באירועים בעיר וגישה להתקשרות ישירה בנושא, לשם המשך התקשורת של העירייה עם שורדי השואה וכחלק מהרצון בהמשך תיעוד סיפורי חייהם. בהמשך ירוכזו באתר כלל הפעילויות המוצעות לשורדי השואה ברעננה והוא יהווה מקור מידע עבורם.

האתר עלה לאוויר לאחר עבודת איסוף נתונים מעמיקה, מיונם, ועריכתם, וריכוז המידע ובניית האתר כמו גם ביצוע ראיונות עומק עם שורדי השואה ועריכת הסרטים, זאת בהובלת מרכז התקשורת העירוני בעיריית רעננה, וכן בשיתוף מתנדבים מקרב התושבים שסייעו בתיעוד העדויות. 


מיזם "עדים לעד" הוא נדבך נוסף בשורת פעילויות ומיזמים המתקיימים בעיר  מתוך דאגה לשורדי השואה בעיר והרצון לשמירה על זכויותיהם ועל איכות חיים מיטבית עבורם. בין היתר כוללות הפעילויות  הרצאות, טיולים מפגשים עם בני נוער, ייעוץ אישי, ואירועים שונים, וכן יישום תכנית " צו 38 " בעיר המשקפת דאגה לשלומם ואיכות חייהם של שורדי השואה בעיר. תושבי העיר המעוניינים למסור עדות ולצרפה למאגר העדויות, מוזמנים לעשות כן באמצעות טופס מקוון המופיע באתר.

הורידו את האפליקציה העירונית