ניהול הרשאותניהול הרשאות

כותרת

תאריך

תאריך תפוגה

הצג מבזק ללא קישור

קשר מבזק לדף אחר

קישור לדף אחר

תקציר

תוכן

הדגש כותרת

הצג תקציר

קהל יעד חדש

שיוך חדש

סינון חופשי חדש

קבצים מצורפים

סוג תוכן: פריט
נוצר בתאריך על-ידי
שונה לאחרונה ב- על-ידי

דף מידע להורים ותלמידים: שאלות ותשובות למידה מרחוק ומקרוב אחרי החגים

פורסם: 15/10/2020


  1. איך הגננת מתכוונת ללמד ולהיות בקשר עם ילדי הגן?
    כל גננת בוחרת, בהתאם לגילאי הילדים והרכב הקבוצה, את סוג הקשר המתאים לילדי הגן באמצעות מפגשי זום, שיחות טלפון, שליחת סרטונים, ווטסאפ ועוד.


  2. האם יחזירו אוטומטית את הפעילות בגני היול"א עם החזרה מהסגר?
    אנו פועלים בכפוף להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך.
    המטרה היא להחזיר בהקדם את גני היול"א לפעילות מלאה. לשמחתנו ברעננה בגלל מבנה היול"א יש קפסולה אחת בבוקר ובצהרים. ואין ערבוב ילדים בצהרונים.

  3. האם יהיו פעילויות העשרה לילדי הגנים עם החזרה מהסגר ? 
    אנו בודקים אפשרויות לפעילויות העשרה שיינתנו בדרך מקוונת ולא בהגעה פיסית לגן מתוך רצון לשמור על בריאות הילדים והצוות. בתוך כך, פעילות סל תרבות לגני הילדים שתהיה מוכנה להפעלה בפורמט של פעילות לגן בודד. הפעילות תוכל לצאת לפועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

  4. מה ההנחיות לגבי כניסת הורים למסגרות החינוך?
    עפ"י מתווה משה"ח שלא השתנה, הורים לא יכולים להיכנס למרחבי הגן ומסגרות החינוך.

  5. אני מודאג מקצב ההתקדמות של הילד שלי ברכישת מיומנויות הקריאה והכתיבה מה אתם עושים בעניין זה?
    יש הבנה ברורה שקיים קושי להוראת קריאה וכתיבה מרחוק. אנחנו מתרכזים בשלב הזה בתהליכי הבנה. 

    6. הילד שלי בחטיבה, עם פער לימודי עוד משנה שעברה, איך צוות ביה"ס בודק את המצב הלימודי שלו ומשלים עבורו את הפערים הלימודיים?

    הצוותים עושים מאמץ לקיים תהליך למידה אבחוני בו יבררו תוך כדי למידה את הפערים של התלמידים, ובעזרת משימות קבוצתיות או פרטניות יוכלו התלמידים להשלים פערים. כל עוד הלמידה רק באופן מקוון, משימה זו היא בהחלט מאתגרת.

    7. אני מוטרד ממצבו הרגשי והחברתי של בני/בתי, למי עליי לגשת? ובאיזה אופן אקבל מענה?
    מומלץ לפנות למחנכת ביה"ס ו/או יועצת ולשתף אותן בדאגותיך, במידה והדאגה משותפת לכולכם ונדרש יעוץ נוסף תוכלו להתייעץ ביחד עם פסיכולוגית ביה"ס, וביחד לשקול את הצורך בהדרכה לך כהורה או במפגש/ים עם בנך/בתך. במידה ותעדיף זאת, תוכל לפנות ישירות להתייעצות עם פסיכולוגית ביה"ס, אולם מומלץ שיהיה בידיה מידע אודות תפקוד הילד/ה בבי"ס על מנת שתוכל לסייע באופן מיטבי. השירות הפסיכולוגי מייעץ, מקיים התערבויות טיפוליות קצרות מועד משולבות ומסייע בהכוונה לגורמים מקצועיים נוספים על פי הצורך.  

    במידה ועולה חשד לדיכאון או מחשבות או אמירות המרמזות על אובדנות מומלץ לעדכן במיידי את יועצ/ת ביה"ס, לפנות לשירות הפסיכולוגי להתייעצות ו/או ביצוע הערכת מסוכנות אשר תסייע בקביעת אופן הטיפול המומלץ ותציע טיפול במידת האפשר.

    טיפול פסיכולוגי ארוך טווח ניתן לקבל במסגרת השפ"מ בתשלום. 

    מענה נוסף שקיים לתלמידי החטיבות והתיכונים היא תוכנית סל"ע. התוכנית מאפשרת לתלמידים לקבל ליווי רגשי  פרטני/קבוצתי ע"י עובדים חינוכיים טיפוליים ,המתמחים בעבודה עם בני נוער והורים. ההפניה לתוכנית סלע נעשית דרך יועצת בית הספר. העובדים הטיפוליים נותנים מענה בשעות הבוקר ואחה"צ בבתי הספר או במחלקה לקידום נוער .את המפגשים ניתן לקיים באופן פרונטלי או בזום.

    בנוסף המחלקה לקידום נוער מפעילה קבוצות טיפול אחה"צ וקורסים מקצועיים בליווי אנשי טיפול לתלמידים הרלוונטיים.


    8. איך העיריה דואגת לעקוב אחר התלמידים שלא משתפים פעולה עם הלמידה דרך הזום?
           מחנכי הכיתות מקדישים תשומת לב רבה לנושא זה. הם מתעקשים להיות בקשר עם תלמידים אלו ומעודדים אותם להצטרף לשיעורים המקוונים, לשמוע מה הקשיים המרכזיים ולסייע, במידת הצורך משתפים את יועצת השכבה, ואף את הקב"סית. גם פסיכולוג/ית ביה"ס מייעצת ומכוונת את הצוות/ים לגבי אופן התקשורת עם ילדים 'נעלמים'. 


    9. לכשיחזרו בתיה"ס היסודיים ללמידה פיזית, האם מיידית יופעלו כל בתי התלמיד? האם יהיו חוגים?

    בתי התלמיד יחזרו לפעול והחוגים יחזרו בהדרגה בהתאם למצב התחלואה. נכון לעכשיו המטרה היא לשמור על קפסולות זהות של בוקר וצהרים. משימה זו תאתגר מאוד את פתיחת המסגרות לכולם, ותהיה מותנית בכמות מינימלית של ילדים בכל קבוצה.

    10. איך תראה הלמידה של תלמידי כיתות י"ב לאחר החזרה ללמידה פיזית?
    הלמידה תהיה היברידית כפי הנראה. כל עוד יש סגר ולא חוזרים ללמידה בתוך ביה"ס הלמידה תכלול למידה מקוונת ומשימות א- סינכרוניות. עם החזרה לביה"ס  נקבל את ההנחיות המדוייקות ממשרד החינוך ואנו נעשה כמיטב יכולתנו לשלב למידה מגוונת בתוך ביה"ס, במרחבי למידה שונים, עם למידה מהבית.

    11. האם העיר תמשיך בהפעלת ההסעות/שאטלים לטובת למידה פיזית ככל שהלמידה תחזור להתקיים במתחם ביה"ס?
    לא, בשל הימנעות מערבוב קפסולות של תלמידים והרצון לשמור על תחלואה נמוכה ככל הניתן, נכון לעכשיו לא יופעלו ההסעות/שאטלים בעיר עד להודעה חדשה.
     
    12. איזה פעולות העיריה עושה למניעת התפרצות התחלואה במערכת החינוך?
    עיריית רעננה רוכשת ציוד מיגון והיגיינה לצוותי ההוראה ובכיתות הלימוד. צוותי החינוך מקבלים תדרוך מקדים לגבי שמירה על ההנחיות, חובת עטיית מסיכה, שמירה על ריחוק חברתי ושמירה על היגיינה אישית. בנוסף, העירייה משתדלת ככל שניתן להימנע מהכנסת קבלנים/עובדים מאגפים שונים למסגרות החינוך והם מבצעים עבודות רק לאחר שעות הלימודים, או ללא מגע עם התלמידים והצוות.

    13. מה קורה עם עובדים שמגיעים מערים אדומות למערכת החינוך?
    בקרב עובדים אלו יש הקפדה יתרה על מדידת חום, תשאול ומילוי הצהרות בריאות.

    14. איזה חוגים/ פעילויות העשרה יינתנו לתלמידי העיר בטווח הקצר? ובהמשך לכשיחזרו ללמידה? מה עם למידה בפארק? 
    אגף החינוך העביר את רוב תוכניות ההעשרה לפורמט וירטואלי /דיגיטלי, מתוך כוונה לקיים כמה שיותר פעילויות מתוכננות. בתוך כך יצאו  לדרך תוכניות מצוינות, מנהיגות, פעילויות המוגנות המינית והמוגנות ברשת שיכללו סדנאות משותפות לתלמידים והורים, תוכניות העשרה בנושא הנחלת מורשת רעננה ועוד. 

    בנושא למידה בפארק, לעיריית רעננה תוכנית מוכנה להפעלה בפארק רעננה. עם הקלת ההנחיות לצד החזרה ללימודים, תצא התוכנית לפועל. 

    בנוסף, באגף החינוך קיים מערך מתוכנן לפעילות סל תרבות שתתקיים בפורמט כיתתי. עם החזרה ללימודים וקבלת הנחיות בנושא נצא לדרך בהפעלת התוכנית. 

    מענה נוסף לתלמידי החטיבות והתיכונים אחה"צ הניתן ע"י המחלקה לקידום נוער ,הוא "אקדמיה לנוער" ,מרכז ליזמות עסקית לנוער, אשר מפעיל מספר הכשרות מקצועיות בכל שנה כגון :בניית ציפורניים וטיפוח, קורס תיקון סמארטפונים ועוד...האקדמיה לנוער מיועדת  לתלמידי תיכון מהכיתות הייחודיות אתגר, מבר, אייל, חינוך מיוחד, עולים ולתלמידי החטיבות המאותרים ע"י צוות בית הספר.

    ההפניות לאקדמיה נעשות דרך מחנך/יועץ.

    15. מתי ואיך יתקיימו מפגשי הפסיכולוגים עם ההורים עפ"י בתיה"ס?
    תאריכי מפגשים יפורסמו על ידי בתי הספר עצמם. עד שיתואמו ויפורסמו תאריכים אלו, הנכם מוזמנים להצטרף למגוון מפגשים בנושאים שונים המתקיימים ללא עלות על ידי השירות הפסיכולוגי ומתפרסמים בדף הפייסבוק של 'השירות הפסיכולוגי רעננה'. 

    16. כמה ואיך נקבל החזר על פעילות יול"א שלא התקיימה?
    במסגרות היול"א: לאור סגירת הגנים בתאריך 17.9.20, יקוזזו שבעה ימי פעילות של חודש ספטמבר (375 ש"ח) משכר לימוד יול"א הבא שיגבה לאחר חזרת מסגרת היול"א לפעילות. בחודש אוקטובר לא נעשה חיוב עד כה.

    17. האם ימשיכו לשלוח סייעות לבתי תלמידי החנ"מ?

    סייעות שאושרה להן עבודה בבית התלמידים ימשיכו להגיע לבתי התלמידים להמשך סיוע.

    18. האם יתקיימו צהרוני גנ"י בחנ"מ?
    בכל צהרון לילדים מתרכזים 3 גני חינוך מיוחד לילדים עם עיכוב התפתחותי, ולכן לא ניתן לקיים את הצהרונים. עם זאת, בגן דולב, שבו כלל ילדי הגן רשומים לצהרון, נוכל לפתוח את הצהרון רק לילדי גן דולב. 
    ברגע שנוכל לערבב 3 גנים לקבוצה אחת, נפתח את הצהרונים האחרים.

    19. איך העיריה נערכת בנושא חיטוי וניקיון יסודי של מסגרות שיוצאות לבידוד?
    כל מסגרת שנכנסת לבידוד, ביה"ס עובר ניקיון מקיף עם צוות הניקיון על מנת להבטיח חזרה בטוחה למוסד.

    20. איזה "רשת בטחון" מפעילה העיריה בנושא למידה עבור תלמידי היסודי והעל יסודי?
    אנו בתחילת השנה, ומתמקדים כרגע במיפוי, במתווה הוראה ולמידה מרחוק או היברידי. במידה ויתגלה צורך בהמשך השנה, נשקול להיערך לסיוע נוסף לתלמידים מתקשים במיוחד.

    21. איזה פעולות העיריה מבצעת לטובת למידה ויצירת קשר עם נוער בסיכון?
    המחלקה לקידום נוער הוא גוף חינוכי טיפולי שמטרתו לתת מענים וסיוע לבני נוער והורים בהתמודדות עם קשיים, משברים ומצבי סיכון. המחלקה מספקת מגוון של מענים בתחומים של: טיפול, חינוך, איתור, הכוונה, מניעת נשירה ,מתן מסגרת לימודים לתלמידים נושרים בהשלמת השכלה, בני נוער הנתונים במצבים של קושי, מצוקה ומשברים הנפוצים בגיל ההתבגרות.
    כמו כן אנו מפעילים מרכז לליווי והדרכת הורים במיקוד על גיל ההתבגרות. הפנייה לשרותי המחלקה לקידום נוער נעשית דרך מחנך/יועץ/באופן עצמאי.

    22. איך ילמדו תלמידי מב"ר ואתגר וממתי?
    תלמידי כיתות מבר אתגר ילמדו החל מהשבוע למידה היברידית, בחלק מהימים בביה"ס ובחלק למידה מקוונת, תוך ניהול תחלואה אחראי.

    23. איך אני יכול לרכוש מחשב מהעירייה?
    בימים אלה הסתיים סבב מס' 5 "מחוברים גם מרחוק" של מכירת מחשבים לתושבים במחירים מוזלים. מומלץ לעקוב אחר פרסומי העירייה בנושא. 

    24. האם תלמידים משולבים בחינוך רגיל יוכלו להמשיך להגיע לבתי הספר?
    תלמידים משולבים עם סיוע בבתיה"ס יוכלו להגיע לבתיה"ס ללמוד עם הסייעת. תלמידים הזכאים לשעות הוראה וטיפול יקבלו זאת בבתיה"ס שלהם בהתאם ליכולת הגעת המטפלים לבית הספר, וחלק מהטיפולים יהיו בזום.

    25. האם ילדי הגנים המשולבים בגנים רגילים יקבלו מענה טיפולי חינוכי?
    ילדי הגנים יקבלו טיפולים ושעות שיח גננת ב-2 מרכזים בעיר: גן קלרינט וגן חצוצרה. הטיפולים יינתנו על ידי צוות המתי"א שעובד עם אותם ילדים. מערכת הגעה לטיפולים/שעות גננת יתקבלו מהמתי"א, בהתאם ליכולת הגעת המטפלים, או בזום.


הורידו את האפליקציה העירונית