הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
  • הכניסה נמצאת בתוך הקטלוג הממוחשב, על הפס הכחול מצד שמאל למעלה.
    בחלונית יש להזין תעודת זהות (קוד משתמש) וסיסמא.
  • עגלת הקניות מופיעה רק כאשר הקורא נכנס לאתר עם קוד המשתמש (מספר תעודת הזהות) שלו והסיסמא שקיבל.

    לביצוע כניסה

  • בהחלט!
    יש לנו מכונה אוטומטית להחזרת ספרים הממוקמת בחזית בית יד לבנים, ליד הקופה. המכונה פעילה 24/7, וניתן להחזיר בה ספרים ע"י סריקת מדבקת הברקוד של הספר.
  • הסל שבאתר הוא כמו סל הקניות במכולת, אפשר לאסוף אליו ספרים רבים אבל לא חייבים ל"קנות" את כולם.
    אם יש ספר שרציתם להזמין אבל אין לכם מקום בכרטיס כרגע או אם המליצו לכם על ספר שאתם לא רוצים לשכוח את שמו כי אולי תרצו לקרוא בו בעתיד אתם יכולים להכניס אותו לסל והוא יחכה שם עד שתחליטו מה לעשות בו.
    כדי להזמין  את הספר יש להכנס אל הסל, לבחור את הספר הרצוי (לסמן אותו בריבוע המופיע מצדו הימני של הספר) ואז ללחוץ על כפתור "הזמן".
    אם ההזמנה בוצעה בהצלחה תופיע הודעה 
    יש אפשרות לבדוק אם ההזמנה נקלטה כראוי על ידי כניסה ל"פרטי קורא" (תפריט ימני, אופציה ראשונה) השאלות  ובחירה בתגית הזמנות.
  • ניתן לבטל הזמנת ספר באתר על ידי כניסה ל"פרטי קורא" בתפריט הימני (האופציה הראשונה) השאלות, בחירת התגית "הזמנות" ולחיצה על ביטול (האיקס האדום צד שמאל).

  • ישנן שלוש דרכים להארכת זמן השאלת הספר:
    1. להכנס באתר לאופציית "השאלות" בתפריט התחתון מצד ימין וללחוץ על "הארכה". שימו לב, אם מועד ההחזרה של הספר עבר אי אפשר להאריך אותו דרך האתר, לכן מומלץ להאריך את הספר לכל המאוחר יום לפני תום מועד ההשאלה. כמו כן אין אפשרות להאריך את מועד ההשאלה של ספרים מוזמנים, לא דרך האתר ולא בשיחה עם הספרנית.
    2. להיכנס לאפליקציית הספרייה (חפשו בחנות האפליקציות: "אידאה מערכות מידע"), הזינו את קוד המשתמש והסיסמה שלכם, היכנסו לאיזור אישי -> השאלות שלי -> ולחצו על הארכת השאלה לכל ספר שברשותכם.
    3. להתקשר לספריה ולבקש להאריך את זמן השאלת הספר.

  •  מהראשון לחודש מרץ 2011 התחילה הספריה לגבות קנסות על איחורים.
    גובה הקנס הוא שקל לכל יום איחור.
    (שבתות וחגים בהם הספרייה סגורה לא נחשבים כימי איחור החייבים בקנסות).
  • בספריה יש ספרים בעברית, אנגלית, רוסית וצרפתית.


  • זמן ההשאלה לספרי קריאה ועיון הוא חודש ימים, זמן ההשאלה לספרי טיולים הוא עשרה ימים.
    אנציקלופדיות ומילונים אינם ניתנים להשאלה וניתן לעיין בהם בספרייה בלבד.
    אם לא הספקת לסיים לקרוא בספר עלייך להתקשר לספרייה או להאריך את הספר עצמאית דרך אתר האינטרנט של הספרייה, או אפליקציית הסמארטפון וזאת לפחות יום מוקדם יותר ממועד תום ההשאלה.
    אין אפשרות להאריך ספרים מוזמנים.
  • אין צורך בסיסמא כדי לחפש ספר בקטלוג, הכניסה לקטלוג היא חופשית וכל אחד יכול לחפש בו גם אם אינו מנוי בספריה.
    יש צורך בסיסמא על מנת שניתן יהיה לבצע פעולות אישיות בכרטיס הקורא כמו להאריך ספרים, להזמין ספרים ולצפות בהיסטוריית השאלות.


  • ספרים מוזמנים נשמרים בספריה במשך ארבעה ימים, אין אפשרות להאריך זמן המתנה של ספר שמור ובגלל מגבלות המערכת אין אפשרות לדלג על הזמנות או להשאירן במערכת עד שהקורא יוכל לבוא ולקחת את הספר.
  • ניתן לברר אם ספר נמצא בספריה על ידי כניסה לקטלוג הממוחשב וחיפוש אחריו.
    כדי לברר אם הספר נמצא על המדף בספריה, יש ללחוץ על שם הספר ואז נפתח חלון עם כל פרטי הספר ותקציר. בחלון זה יש ללחוץ על דפית 'עותקים'.
    בדפית העותקים ניתן לראות כמה עותקים של הספר נמצאים על המדף בספריה וכמה מהם מושאלים.
    פעולות אלו ניתן לבצע גם אם לא נרשמתם לשירותים המקוונים בספריה.
  • יכולות להיות שתי סיבות לצפיה ממושכת לספר מוזמן:
    1. לספר שהזמנת יש רשימת ממתינים ארוכה, כל קורא מקבל את הספר לחודש כך שהצפיה יכולה להיות ממושכת.
    2. הספר שהזמנת נמצא על המדף בספריה. כאשר מגיע לספריה ספר מוזמן הספרניות שומרות אותו במחשב לקורא המזמין ומודיעות לו בדואר אלקטרוני או בשיחת טלפון כי הספר שהזמין הגיע ומחכה לו בדפריה. כאשר קורא מזמין ספר שעומד על המדף הספרנית אינה יודעת על כך ולכן היא אינה יכולה ללכת אל המדף, לשלוף את הספר ולשמור אותו עבור הקורא כך שצפיה לספר שהוזמן ועומד על המדף יכולה להיות אינסופית. כאשר ספר מוזמן עומד על המדף יכול גם להווצר מצב שבו קורא אחר יקח אותו משם.
    כדי לוודא כי הספר שאתה רוצה להזמין אינו נמצא על המדף בספריה, יש לבצע כניסה לקטלוג הממוחשב בעזרת קוד משתמש וסיסמא, לחפש את הספר, ללחוץ על שמו ואז על דפית 'עותקים'.
    אם הספר המבוקש אינו מושאל הרי שאין טעם להזמין אותו וניתן להגיע לספריה ולקחת אותו מן המדף.
    באם כל העותקים של ספר מסויים מושאלים, יש ללחוץ על עגלת הקניות בראש העמוד, להכנס ל'סל'  (בתפריט מימין) ואז לבחור את הספר ולהזמין אותו.
  • ממלאים את טופס הרישום לשירותים המקוונים ובתוך יומיים תקבלו סיסמה לכתובת הדוא"ל שלכם‎.

    למעבר לטופס הרישום לחצו כאן

  • ניתן להזמין ספר בדלפק הספרניות בתשלום, או באמצעות הקטלוג המקוון שלנו באינטרנט בחינם. על מנת להזמין ספר, עליכם להיות מנויים בספריה, ולהירשם לשירותים המקוונים. לאחר קבלת סיסמת הכניסה, יש להזדהות מול המערכת ע"י הזנת קוד משתמש וסיסמא.
  • הספרייה העירונית מעשירה את אוספיה הן באמצעות רכישה של ספרים חדשים מספקים, והן באמצעות קבלת ספרי קריאה  כמתנה מארגונים שונים ומתושבי העיר.

    הספרייה תשמח לקבל תרומה של ספרים, אשר יש סיכוי רב שתהיה להם דרישה מצד הקוראים, כלומר: ספרי קריאה חדשים מהשנים האחרונות (בעברית, אנגלית, רוסית וצרפתית.)

    חשוב לציין, כי לא כל ספר ייקלט בספרייה, וספרים שלא תהיה להם דרישה, יועברו למכירה או למסירה.

    בכל שאלה בנושא נחיצות או תיאום הבאת הספרים,  ניתן לפנות למזכירות הספרייה בטלפון :09-7610570,  או במייל: library@raanana.muni.il

    לצערנו, אין הספרייה יכולה לקבל את כל הספרים עקב חוסר מקום.