תאריך
תאריך תפוגה
הצג מבזק ללא קישור
קשר מבזק לדף אחר
קישור לדף אחר
תקציר
תוכן
הדגש כותרת
הצג תקציר
קהל יעד חדש
שיוך חדש
קבצים מצורפים
סוג תוכן: פריט

אבן הפינה להקמת בית הספר לי-אור לילדים על הרצף האוטיסטי בעיר

פורסם: 10/12/2020
​הטקס התקיים במעמד ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, מר יריב לוין, יו"ר הכנסת, מר סמי בקלש, מנכ"ל הכנסת, סגני ראש העיר ניר קריסטל, ומיכאל רייזמן חברי מועצת העיר, הנהלת העיר הבכירה, נציגי משרד החינוך ואגף החינוך העירוני. את הטקס הנחתה מנהלת בית הספר, מיטל ברמלי, וכן נטלו בו חלק נציגי הנהגת ההורים וקהילת בית הספר.

 

בית הספר לי-אור, הפועל בימים אלו, עד להשלמת בנייתו, משטח בית הספר נווה זמר המארח אותו, הינו בית ספר צומח, שנועד להעניק מענה אופטימלי לתלמידים על הרצף האוטיסטי בעיר, תוך התאמה מיטבית לצורכיהם  הן בפן הפדגוגי והן בפן הרגשי.  הדבר מתאפשר הודות לחשיבה ממוקדת ומאמץ של כלל הגורמים להתאמות פיזיות, לקיומו של תהליך חינוכי מיטבי ודרכי ההוראה, בחדרי טיפולים וכיתות מרווחות, מותאמות ונגישות. כחלק ממהותו ומחזון העיר לשילוב ולהכלת ילדים עם צרכים מיוחדים בקהילה, פועל בית הספר לי-אור במודל ייחודי, המשלב את תלמידי ליאור בפרויקטים עם תלמידי בתי הספר השונים בעיר, בשיתופי פעולה, מהם יוצאים נשכרים כלל התלמידים.

 

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "בית הספר לי-אור- כשמו כן הוא, מקור של אור עבור תלמידיו ועבור הקהילה כולה. בית של אור, שמחה ואהבה, המוקרנת ישירות מצוותי החינוך אל הילדים ומשרה עבורם תחושה של בית חם. עוד טרם כניסתי לתפקיד, נפגשתי עם הורי התלמידים, שמעתי על מצוקתם והבטחתי להם שנקים עבורם בית כאן ברעננה.  הבטחתי וקיימתי. חלמנו, האמנו, ועכשיו זה קורה. אני נרגש וגאה ליישם את ההבטחה ולתת מענה לכלל ילדי העיר. כי ברעננה כולם שווים".

 

מר יריב לוין, יו"ר הכנסת: "המקום הזה יהיה דוגמה ומופת, לאופן ולדרך שבה אנחנו צריכים לתת מסגרת מתאימה לילדים הכל-כך מיוחדים האלו. יישר כוח גדול. בית הספר נקרא לי-אור, אבל היה ניתן בקלות לקרוא לו "לנו אור". הילדים האלה מקרינים על כל סביבתם אור מיוחד".

עוד נשאה דברים בטקס, הדס לבני כנציגת הורי התלמידים, אשר ריגשה את הנוכחים בדבריה: "חיים ברוידא, ראש העיר רעננה - עמד במילתו. אף על פי שהושמעו שיקולי נגד רבים ומגוונים, בית הספר קם במאמץ מרוכז ומתואם. הילדים שלנו הם סחלבים נדירים במיוחד. הם זקוקים למצע מסוים לגדול עליו. לתאורה מדויקת. למים מזוקקים. למרחב שקט סביבם. לדשן המתאים רק עבורם. הם רגישים יותר מרובנו...הם זקוקים למרחב פיזי גדול ולמגע שבלתי אמצעי. מבנה בית הספר החדש צפוי להעניק לילדינו את התנאים להם הם זקוקים. כך הוא משלים את החממה האוהבת הדרושה להתקדמותם ולהתפתחותם".

 

הטקס נחתם בהקראת קלף הנחת אבן הפינה, על ידי ראש אגף החינוך העירוני, רויטל שפירא. הקלף, שהוטמן בסיום הטקס באתר הבנייה, כחלק מתהליך הקמת בית הספר, מבטא בתכניו בין היתר את חזון בית הספר, להקשבה, הכלה וקידום התלמידים לקראת חיים עצמאיים ומימוש הפוטנציאל, בהענקת מכלול המענים והאמצעים.