בית ספר תל"י -בית ספר לתיגבור לימודי יהדות

מנהל: יגאל אריכא
משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

בביקור השתתפו מספר גדול של מורים ומנהלים מבתי הספר השונים בעיר, בנוסף, הצטרפה גם נורית דנינו ראש מינהל החינוך.

פתחנו את הביקור במרחב הספרייה המטופח בבית הספר. מנהל ביה"ס יגאל אריכא הסביר על מהות בית ספר תל"י, הרכב האוכלוסיה המגוון והדרכים בהם מנחילים חינוך יהודי ערכי פלורליסטי במסגרת החינוך הממלכתי. לאחר מכן יצאנו בשתי קבוצות לסיור בבית הספר. נושא הסיור היה עיצוב הזהות היהודית באמצעות למידה רב חושית.

צפינו בתלמידים  בכיתת מוסיקה העושים את ראשית צעדיהם בנגינה על סקסופון, הבחנו ברצון העז של התלמידים ללמוד וביכולת של המורה לתת מקום ביטוי בנגינה לכל ילד וילדה.
משם המשכנו לשעור חוויתי בו למדו תלמידי כיתה א'  לקראת טו בשבט אודות הפירות היבשים ושבעת המינים באמצעות משחק אימפרוביזציה בו הילדים בוחרים את התפקיד שלהם במחזה.
יצאנו לחצר ובקרנו בחממה בה ממשים הלכה למעשה חקלאות יהודית. בפינת החי פגשנו תלמידים נלהבים מטפלים בחיות, מנקים את האיזור ובחממה מטפחים את העגבניות  שרק החלו להבשיל. שמענו גם שמעבר לטיפוח ולטיפול השוטף התלמידים היו אלו שתכננו והקימו את המקום.
לקינוח צפינו בשיעור כישורי חיים  אותו העבירה יועצת בית הספר תוך כדי הכנת מרק בטטה. התלמידים  הקשיבו לסיפור, שחקו במשחק חושים בו  זהו את הירקות בשמם  וכמובן,  חתכו ופרסו את הירקות  למרק.

לסיום התכנסנו שוב בספרייה, המורים האורחים ציינו בהתרגשות את המפגש החם והמפרה בין האוכלוסיות: חילוניים, דתיים, עולים ועוד  במהלך הפעילויות. והדגישו את הרצון שלהם ליישם את אשר ראו וחוו, כל אחד בבית ספרו.

שעור נגינה בסקסופון בכיתההכנת מרק בטטהחממת בית הספרמשחק שבעת המינים בכיתה