שי"ל רעננה הינו שירות עירוני בשיתוף משרד הרווחה, שהוקם במטרה לתת לאזרח מידע על זכויות וחובות, תיווך וסיוע בקיצור הליכים מול גופים צבוריים ופרטיים. השירות ניתן ע"י מתנדבים בעלי נסיון וידע, בשפות שונות, ללא תשלום ובסודיות מלאה.
הסיוע ניתן גם בשפות:
אנגלית, ספרדית, צרפתית, פורטוגזית
ושפות נוספות- בתיאום מראש.
תחומי השירות:
מתן מידע על זכויות וחובות, שירותים ומשרדי ממשלה.
תיווך בין האזרח לרשות וסיוע בסבך הבירוקרטיה.
סיוע לאזרח במיצוי זכויות ופתרון בעיות
הכרת השירותים ברמה העירונית והארצית
השירות ניתן בנושאים הבאים:
זכויות עובדים, ביטוח לאומי צרכנות, בירורים והסדרים עם מעמד אישי ומשפחה, ניצולי שואה יעוץ טרום משפטי והוצאה לפועל
בנקים , קופות חולים, רשות מקומית, ומשרדי ממשלה גרות ומיסים סכסוכי שכנים מידע על קרנות פנסיה והשתלמות, מילוי טפסים וכתיבת מכתבים, זכויות משק בית פרטי, ביטול נסיעות לחול
סיוע בשכר דירה, תנאים להעסקת בני נוער, עסקאות שלא ניתן לבטל, פנסיה חובה, תלוש שכר, תקנות להגנת הצרכן לביטול עסקה, הארכת המועד לביטול עסקה לאנשים עם מוגבלויות.
הייעוץ ניתן ע"י צוות מתנדבים בעלי ידע ונסיון בתחומים שונים וביניהם: כלכלנים, יועצי מס, אנשי חינוך, חשבי שכר, עורכי דין סטודנטים למשפטים ועוד.
השירות אינו כולל ייצוג משפטי.
כלל הפניות לשי"ל רעננה בשנת 2018
עניני עבודה וזכויות פנסיה | 1530 |
ביטוח לאומי - | 241 |
צרכנות ובנקים | 124 |
הוצאות לפועל - חוק ומשפט | 335 |
יעוץ כלכלי | 163 |
עניינים אישיים - משפחה ואישות | 240 |
דיור - שיכון, סכסוכי שכנים, שכירות | 303 |
שירותי רווחה | 21 |
עניני הרשות המקומית ותאגידי מים | 57 |
משרדי ממשלה | 41 |
בריאות | 30 |
חינוך והשכלה | 2 |
עליה וקליטה | 24 |
ניצולי שואה/פיצויים מגרמניה | 311 |
שונות | 403 |
סה"כ | 3825 |
סה"כ 3,825 פניות בשנת 2018 | |