שי"ל שירות יעוץ לאזרח, הינו שרות שניתן לאזרח ע"י עיריית רעננה בשיתוף משרד הרווחה.
שי"ל מסייעת לאזרח לממש את זכויותיו ע"י יעוץ והכוונה.
השירות ניתן ללא תשלום ע"י מתנדבים, מומחים בנושאים שונים וסטודנטים למשפטים.
השירות בשי"ל ניתן בשפות: עברית, אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית.
הנושאים בהן שי"ל מסייעת:
- יחסי עובד מעביד: זכויות עובדים, זכויות בעת פיטורין, זכויות פנסיה, אבטלה ועוד.
- יעוץ טרום משפטי: היעוץ והטיפול ניתן ע"י סטודנטים למשפטים בנושאים הבאים: עבודה, זכויות דיירים, צרכנות וכד'. בנוסף ניתן יעוץ ראשוני וחד פעמי ע"י עורכי דין מתנדבים בתחומי עבודה, אזרחי, הוצל"פ ועוד.
- ביטוח לאומי: מידע על זכויות, מילוי טפסים.
- בנקאות:- יעוץ בבעיות מול הבנקים.
- צרכנות ותקשורת: יעוץ וטיפול בנושאי צרכנות.
- יחסי שכנים: יעוץ וגישור.
- מס הכנסה ומע"מ: מידע על זכויות, הדרכה ראשונית במילוי טפסים.
- סיוע בפניות למשרדי ממשלה: קיצור הליכים, מכתבים ומילוי טפסים.
- מיסים ואגרות: לרשויות השונות (עירייה, רשות השידור וכו').
- עליה: יעוץ לעולים בשפות שונות, מילוי טפסים וכתיבת מכתבים.
- משפחה ועניינים אישיים.
- שונות: סיוע והכוונה בנושאים כלליים, מילוי טפסים, סיוע בכתיבת מכתבים וכד'.
מגוון שירותים חדשים בשי"ל רעננה:
צוות אנשי מקצוע מתנדבים יסייע בידכם במגוון תחומים מחיי היום-היום:
- בתחום התעסוקה- עזרה בכתיבת קורות חיים והכנה לראיון עבודה.
- בתחום הכלכלי - יעוץ וסיוע לניהול נכון של תקציב משק הבית הפרטי.
- בנוסף, מתנדבי שי"ל עומדים לשירותכם במתן מידע ויעוץ בתחומים: יחסי עבודה, ביטוח לאומי, הוצל"פ, מילוי טפסים וכתיבת מכתבים, סכסוכי שכנים ועוד.
כתובת: אליעזר יפה 12, רעננה
טלפון: 09-7430682/3
פקס: 09-7430660
שעות פתיחה:
ימים א-ה :12.00-09.00
יום ג' אחה"צ :16.30-18.30
מידע נוסף: