תקנות הגנת הצרכן  לביטול עסקה –תשע"א 2010 

 

צרכן רשאי לבטל עסקאות מסוימות באופן חד-צדדי וללא סיבה כלשהי, ולקבל את כספו בחזרה כנגד הצגת הוכחה על ביצוע העסקה.


התנאים הבסיסיים לביטול העסקה הם:

  • המוצר הוחזר.
  • המוצר לא נפגם ולא נעשה בו שימוש ע"י הצרכן.
  • ערך המוצר הוא 50 שח' ומעלה.

המועדים לביטול העסקה.

קבוצה ראשונה  - ניתן לבטל תוך 14 יום מיום קבלת המוצר.

  • ריהוט,לא כולל:ריהוט שהורכב בבית הלקוח,ריהוט שיוצר במיוחד עבור הלקוח,ובתנאי שלא נעשה שימוש ולא נפגם.פתיחת האריזה לכשעצמה,לא תחשב שימוש או פגימה.
  • ציוד לבית ולגן-לא כולל כלי אוכל ובית שאינם ארוזים,ופריטים בהזמנה מיוחדת. ובתנאי שלא נעשה שימוש ולא נפגם.פתיחת האריזה לכשעצמה,לא תחשב שימוש או פגימה.
  • מכשירי חשמל ומכשירים אלקטרונים,בתנאי שלא חוברו לחשמל/גז/מים,ובתנאי שלא נעשה שימוש ולא נפגם. פתיחת האריזה לכשעצמה,לא תחשב שימוש או פגימה.
  • מטהר מים ומיתקן למים מינראליים,בתנאי שלא חובר לחשמל/מים.
  • שעונים ובתנאי שלא נעשה בהם שימוש ולא נפגמו.
  • מוצר באריזה מקורית ובתנאי שלא נפתחו ע"י הצרכן.מדובר במוצרים שלא מופיעים ברשימה.
  • מוצר שצרכן הזמין ועדיין לא סופק לו.


קבוצה שניה – ניתן לבטל מיום הרכישה ועד לתום שני הימים שלאחריו,לא כולל ימי מנוחה.

  • ביגוד והנעלה (כולל תיקים) ובתנאי שתווית המחיר לא הוסרה,למעט הלבשה תחתונה ובגדי ים.
  • תכשיטים שערכם לא עולה על 3000 שח'.


קבוצה שלישית – ניתן לבטל תוך 14 יום מיום עשיית ההסכם,ועד 7 ימים לפני מועד תחילת השירות.

  • תיירות פנים בלבד.
  • קורסים וחוגים למעט קורס פסיכומטרי ולימודים אקדמאיים.


קבוצה רביעיתמנויים ועסקאות שונות-ניתן לבטל תוך 14 יום מיום עשיית העסקה,או מיום מסירת החוזה בכתב, לפי המאוחר,גם אם התחילו במתן השירות.אי מתן חוזה בכתב מאריכה את התקופה.
יש לשלם עבור השירותים שניתנו עד למועד הביטול.

  • שירותי קוסמטיקה ואסתטיקה למעט שירות חד פעמי.
  • עסקת נופש ארוך טווח העולה על שנה.
  • חברות או מנוי במועדון הנחות.
  • שירותי טלפון נייח .
  • שירותי טלפון נייד,גם אם נעשה שימוש במכשיר/ציוד ובתנאי שלא נפגם.
  • שירותי כבלים או לווין גם אם הותקן ציוד בבית .
  • חברות או מנוי במועדון כושר ובמועדון היכרויות.
  • מנוי להגרלות והימורים.


קבוצה חמישית – מוצרים ושירותים הנמכרים באירוע הצגה/פרזנטציה,ניתן לבטל:

  • במוצר-תוך 14 יום מקבלת המוצר.
  • בשירות מתמשך- תוך 14 יום מעשיית  העסקה או מסירת חוזה בכתב,גם אם הוחל בנתינתו.
  • בשירות חד פעמי- תוך 14 יום מעשיית העסקה ועד 2 ימי עסקים קודם לתחילת השירות.


קבוצה שישיתרכב חדש שנקנה מהיבואן,ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה,
ובתנאי שהרכב לא נרשם על שם הצרכן במשרד הרישוי.


קבוצה שביעית מוצרים שניתנו במתנה וחלה עליהם זכות ביטול כולל שובר מתנה,לא כולל תווי קניה. ניתן להחזירם בהתאם לסוג המוצר ובתנאי שהצרכן הציג פתק החלפה
או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה,מועדה,הסכום ששולם ואופן התשלום.
אופן החזרת התמורה:

  • תשלום במזומן,העסק יחזיר מזומן או בצ'ק מזומן.
  • תשלום בצ'ק שנפרע,העסק יחזיר כסף מזומן או צ'ק מזומן בתוך 5 ימי עסקים.
  • תשלום בצ'ק שלא נפרע,החזרת התמורה תוך 5 ימים.
  • תשלום בכרטיס אשראי,החזרה במזומן אם חויב חשבון רוכש המתנה.


דמי ביטול ודמי התקנה
דמי ביטול: 5% ממחיר המוצר או 100 שקלים,לפי הנמוך מביניהם.
דמי התקנה: אם בוצעה התקנה של מוצר שמשמש למתן שירות בביתו של צרכן,כמו ממיר,
עלות ההחזר-עד 100 שקלים.

מקרים בהם אין זכות ביטול:

  • ריהוט שהורכב בבית היצרן.
    • מוצרים שיוצרו במיוחד עבור היצרן.
    • מוצרים שאין להחזיר על פי דין.
    • מוצרי מזון,תרופות ותוספי מזון.
    • מוצרים שפג תוקפם.
    • מידע כאמור בחוק המחשבים.
    • מוצרים הניתנים להקלטה,שיעתוק או שכפול שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
    • הלבשה תחתונה כולל בגדי ים.
    • בלון או צובר גז.
    • תכשיטים שמחירם עולה על 3000 שח' למעט שעונים.מוצרים שמועד האספקה עולה על 6 חודשים,לא ניתן לבטל אחרי האספקה.
    • המוצר שולם באמצעות תווי קניה,שובר מתנה,או כרטיס מגנטי נטען.

נערך ע"פ אתר משרד התמ"ת והמועצה הישראלית לצרכנות.
למידע נוסף ניתן לפנות לשי"ל בטלפון:09-7430682 ובדוא"ל:shill@raanana.muni.il