הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

רישוי בניה

תהליך רישוי והוצאת היתר בניה בהתאם לתיקון 101

שלב 1: הגשת בקשה לתיק מידע להיתר - 5 ימי עבודה לבדיקת עמידת הבקשה בתנאים מוקדמים 
              + 45 ימי עבודה להכנת תיק המידע.

  • השלב הראשון בהגשת בקשה להיתר בניה, הוא קבלת תיק מידע להיתר לצורך היתר בנייה.
  • יש להגיש בקשה לתיק מידע להיתר עבור כל בקשה להיתר בנייה.
  • את הבקשה לקבלת תיק מידע להיתר יש להגיש באמצעות מערכת רישוי זמין באינטרנט ובהתאם להנחיות המערכת.
  • את תשלום אגרת תיק המידע יש לבצע בקישור הבא: תשלום אגרת מידע.
  • הגשת בקשה לתיק מידע להיתר לצורך הגשת בקשה להיתר בנייה, תבוצע ע"י עורך בקשה בלבד (בהתאם להגדרה בחוק).
  • לאחר הגשת הבקשה לתיק מידע להיתר במערכת רישוי זמין, בודק המידען ברשות הרישוי את עמידתה בתנאי סף מוקדמים, בתוך 5 ימי עבודה. במידה ואינה עומדת בתנאי הסף, יקבל עורך הבקשה הערות לתיקון דרך מערכת רישוי זמין.
  • לאחר אישור עמידה בתנאי הסף המוקדמים, תיקלט הבקשה לתיק מידע להיתר. המידען ברשות הרישוי יכין ויאסוף את המידע התכנוני מכל הגורמים הרלוונטיים לבקשת תיק המידע, הן מתוך הרשות המקומית והן מחוץ לה, ויעביר את המידע התכנוני לעורך הבקשה בתוך 45 ימי עבודה.
  • תיק המידע להיתר עבור בקשה לתיק מידע, תקף לשנתיים מיום קבלתו.

שלב 2: הגשת בקשה להיתר – 10 ימי עבודה.

  • ניתן להגיש בקשה להיתר כל עוד תיק המידע להיתר שהתקבל הינו בתוקף. 
  • יש להגיש את הבקשה, ע"י עורך הבקשה, באמצעות אתר האינטרנט במערכת רישוי זמין.  
  • הבקשה תוגש כשהיא כוללת את כל הצרופות והמסמכים הנדרשים לצורך הבקרה המרחבית, ובהתאם למידע שנמסר.  
  • רשות הרישוי תבדוק עמידה בתנאים מוקדמים. במידה והבקשה הוגשה באופן תקין כולל כל הצרופות הנדרשות, היא תיקלט בתוך 10 ימים מיום הגשתה ותפתח בקשה להיתר. 
  • בתוך תקופת בדיקת עמידת הבקשה בתנאים מוקדמים, היא תיבדק ע"י מח' הפיקוח לצורך בדיקת התאמת הבקשה למציאות. 

שלב 3: בקרה מרחבית והחלטת רשות רישוי – 45 ימי עבודה.

  • עם קליטת הבקשה להיתר היא תועבר לבדיקה לאחראי הרישוי / בוחני הבקשות. 
  • אחראי / ת הרישוי ינתב את הבקשה ליועצים הפנימיים שיבדקו את הבקשה במקביל. 
  • אחראי הרישוי יעביר לעורך הבקשה ריכוז דרישות לתיקון הבקשה ככל שיידרש. 
  • המועד האחרון להגשת בקשה מתוקנת בהתאם לכל ההערות שנמסרו לעורך הבקשה הינו בתום 40  
  • ימי עבודה ממועד פתיחת הבקשה. 
  • החלטת רשות הרישוי תינתן, עם סיום הבקרה המרחבית, בתוך 45 ימי עבודה ממועד פתיחת הבקשה 
  • קיימות 2 אפשרויות להחלטת רשות רישוי : 
  1. אישור הבקשה בתנאים: דחיית הבקשה ( סירוב ) במקרה כזה תכלול הודעת רשות רישוי את הנימוקים לדחיה, והבקשה תיסגר. 
  2. התנגדויות של בעלי זכויות בקרקע, שתגענה לרשות הרישוי בתוך תקופת הבקרה המרחבית, ייבחנו על ידה, ובהחלטתה תהיה התייחסות להתנגדויות. 
  • התנאים למתן היתר הם: 
  1. קבלת אישור מכון הבקרה על תקינות הבקשה. ( שלב 4 בתהליך ). 
  2. הגשת דו"ח עורך הבקשה על שינויים מרחביים או הצהרה כי לא נערכו שינויים בעקבות בקרת התכן. 
  3. תשלום אגרות והיטלים. החלטת רשות הרישוי יכולה לכלול תנאים נוספים לצורך אישור תחילת עבודות, למהלך הביצוע, ולתעודת הגמר בלבד.
  • תוקף החלטת רשות רישוי הינו לשנה אחת , וניתן להארכה בשנה נוספת.

  שלב 3 א': בקרה מרחבית, דיון בוועדה מקומית והחלטת רשות רישוי לבקשה הכוללת הקלות ושימושים חורגים
                  – 120 ימי עבודה.

  • השלב הראשון בתהליך הבקרה המרחבית בבקשה הכוללת הקלות או שימושים חורגים זהה להליך הבקרה המרחבית בבקשה רגילה. 
  • וועדת המשנה תדון בבקשה, לאחר סיום הבקרה המרחבית, ובתוך 90 ימי עבודה ממועד פתיחת הבקשה, ותחליט בעניין ההקלות או השימושים החורגים. 
  • לאחר הדיון בוועדת המשנה, תשלים רשות הרישוי את הבקרה המרחבית, בהתאם להחלטת וועדת המשנה, ותיתן את החלטתה בתוך 120 ימי עבודה ממועד פתיחת הבקשה.

  שלב 3 ב': בקרה מרחבית, והחלטת רשות רישוי לבקשה בהליך רישוי מקוצר – 30 ימי עבודה. 

  • העבודות הכלולות בהליך הרישוי המקוצר הינן על פי תקנות רישוי מקוצר. 
  • תהליך הבקרה המרחבית זהה להליך הרגיל אך אורכו הינו 30 ימי עבודה. 

שלב 4: בקרת תכן ואישור מכון בקרה – 30 ימי עבודה. 

  • לאחר קבלת החלטת רשות הרישוי ( ובמידה שהבקשה אושרה), על עורך הבקשה להעביר מידית את הבקשה לבקרת תכן במכון בקרה. 
  • הבקשה תכלול צרופות בהתאם לכלול בנספח ה'. 
  • לצורך קליטת הבקשה במכון הבקרה, יש שלם אגרת בקרת תכן, ולעמוד בבדיקת עמידה בתנאים מוקדמים הנערכת על ידי מכון הבקרה. 
  • שלב בקרת התכן אורך 30 ימי עבודה וכולל בדיקת הבקשה ע"י בקרים מורשים ( מטעם פקע"ר, רשות הכבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ),ובקרים מקצועיים לעניין תכן הבקשה. 
  • מכון הבקרה יעביר, בתוך 30 ימי עבודה, לעורך הבקשה ולרשות הרישוי, הודעה כי הבקשה להיתר עומדת בדרישות תכן הבניין או שאינה עומדת בדרישות תכן הבניין. במידה והבקשה עומדת בתכן - יציין מכון הבקרה בהודעתו האם נערכו בבקשה שינויים מרחביים בזמן בקרת התכן, ויפרט את השינויים שנערכו. כמו כן ימליץ על  תנאים לשלבי הרישוי הבאים (לתחילת עבודות, למהלך הביצוע ולגמר הביצוע). 
  • במקרה שהבקשה איננה עומדת בתנאי מכון הבקרה , הבקשה תוחזר לתיקונים ,ועורך הבקשה ויעביר את הבקשה למכון הבקרה לבדיקה נוספת.

שלב 5: סיכום הבקשה וקבלת היתר בניה ברשות הרישוי – 15 + 3 ימי עבודה.

  • לאחר אישור מכון הבקרה כי הבקשה עומדת בתכן הבניה, יכין עורך הבקשה דו"ח על שינויים שנערכו בבקשה, או תצהיר שלא נערכו שינויים, במערכת רישוי זמין. 
  • עם קבלת אישור מכון הבקרה ודו"ח עורך הבקשה, תסכם רשות הרישוי את הבקשה לצורך הכנת היתר הבניה, ותנפיק חשבון אגרות והיטלים, שיישלח לעורך הבקשה במערכת רישוי זמין ובמייל. (בתוך 15 ימי עבודה מקבלת דו"ח עורך הבקשה). 
  • לאחר ביצוע התשלום יעביר עורך הבקשה את אישור התשלום, במייל לבוחנת הרישוי. 
  • רשות הרישוי תשלח את טופס ההיתר (טופס 3) במערכת רישוי זמין, בתוך 3 ימי עבודה מקבלת אישור התשלום.  
  • תוקף היתר הבניה הינו 3 שנים. 

שלב 6: אישור תחילת עבודות – 5 ימי עבודה.

לאחר קבלת היתר הבניה יגיש האחראי על הביצוע בקשה לאישור תחילת עבודות. הבקשה תכלול צרופות (מינוי קבלן, אחראי לביצוע, הסכם פינוי פסולת עם אתר מוכרז, הסכם בדיקות מעבדה עם מעבדה מוכרת, אישור שלב א' לבניה ירוקה , תכנית ארגון אתר).
הבקשה תוגש למכון הבקרה.  
לאחר אישור מכון הבקרה כי הבקרה תקינה, תבדוק רשות הרישוי בדיקה מרחבית את הבקשה. 
במידה שהבקשה תקינה, תפיק רשות הרישוי אישור תחילת עבודות, בתוך 5 ימי עבודה. 
אישור תחילת עבודה כולל חיבור חשמל זמני לצורך ביצוע עבודות.
חזור ללמעלה
רישוי בניה