מרחב עירוני ללמידת עמיתים 

מרחב  עירוני ללמידת עמיתים הינו  מרחב חינוכי  שנפתח ביוזמתה של דורית פרנקל מנהלת מחלקת יסודי ובתמיכתה של ראש מינהל החינוך הגב' נורית דנינו. במסגרת המרחב לומדים ומעבירים הלאה תוך כדי חיבור לתהליך הניסוי של העיר והערכים המובילים: דיאלוג, מימוש עצמי ואחריות לאחר.

המרחב הלימודי מושתת על סיורי "למידת עמיתים" הנערכים בבתי הספר היסודיים. מנהלים בבתי הספר פותחים את דלתותיהם כמקור השראה לצוותי המורים בעיר תוך יצירת מרחב מקדם דיאלוג עירוני ללמידה וצמיחה.
כל בית ספר בוחר להציג את "המיוחדים שלו": מרחבי חינוך, תכניות, סביבות למידה ועוד. בתום הסיור המשתתפים מנהלים שיח, מעלים דילמות חינוכיות ויוצרים מרחב משותף להיוועצות מקצועית.  לסיכום, הביקור  כל משתתף מביע דעה אחת חיובית ומעניק כ"מתנה" לבית הספר המארח.

נורית דנינו ראש מינהל החינוך: "המרחב החינוכי מאפשר למידת עמיתים, שיתוף ברעיונות ופדגוגיות חדשות וחדשניות ומעניק במה למורים שלנו הנמצאים בחזית העשייה החינוכית.
אני שומעת הדים מצויינים בעקבות הביקורים, המשתתפים יוצאים עם רעיונות חדשים ליישום בבית ספרם. המפגשים יוצרים קהילה לומדת מתוך בחירה ומפרים זה את זה לרווחת כל באי בתי הספר: תלמידים, מורים, מנהלים והורים."

 בית ספר ברטוב

 בית ספר ברטוב   

מנהלת: סיגל לויטס

משתתפים: מורים, מנהלים ואנשי צוות מבתי הספר היסודיים ברעננה

                                                                                                                 "החינוך עומד על איכות ההוראה ועל הנשמה"

בשער בית הספר קבלו את פנינו קבוצת תלמידים אשר הובילו אותנו לספרייה,  שם התכבדנו במזנון טעים ועשיר.

הפעם הגיעה קבוצה גדולה יחסית כ-30 מורים ומנהלים.

מנהלת בית הספר פתחה בסיפור המסע שעבר בית הספר ברטוב בשלוש שנים האחרונות (במקביל למסע העירוני), במימוש העצמי שלה כמנהלת וברצון שלה להנחיל אותו לצוות. דבריה לוו במצגת שהציגה מקצת מהשיעורים האחרים שנבנו בהתאם למימוש עצמי של כל מורה ומורה.

בתום דבריה התחלקנו לשלוש קבוצות כל קבוצה צפתה בשלושה שיעורים שונים.

צפינו בהמחזה של ספור מספר יהושע במסגרת שעור תנ"ך. קבוצה רב גילאית הכינה בעבודת צוות מדוייקת עוגת גבינה לפי מתכון כתוב.

השתתפנו בשעור בישול בשילוב סיפורים וערכים כמו שיתופיות, חלוקה, נתינה ועוד, בהנחיית מורה המממשת את האהבה שלה לבישול ולספרות ילדים.

שיעור נוסף נצפה בגינה החקלאית בה נפגשים הילדים עם עבודת האדמה וגידול ירקות  בפינת החי ראינו תלמידים המתנסים בטיפול בחיות תוך הקנייה של ערכי אחריות ומסירות. קבוצת ילדים שלמדה על זכויות החיות הכינה בתים מקרטון לחתולים במטרה להגן עליהם מפני הקור בחורף. בקרנו בחדר אנגלית שנבנה ועוצב ע"י המורות לאנגלית בהתאמה לדרך העבודה המיוחדת שלהם. בספרייה פגשנו במעגל קשב קבוצת תלמידים ומורה שניהלו שיח בשפה גבוהה. בקרנו גם בשעור מתמטיקה בה המורה למדה על מרובעים  באמצעי המחשה ובדרך מיוחדת. משלה.

זיהינו אצל כל המורים אור בעיניים והתלהבות רבה במהלך השעורים שלמדו, כל אחד בדרך בה בחר ללמד. ניכר שהיכולת של המורה לממש את החלום שלו  בהחלט משליך על אופן הלמידה של התלמידים ולמעשה , הם זוכים כאן לחווית לימוד מסוג אחר.

 

 

       

 

      

 

 בית ספר יבנה

בית ספר יבנה                                                  

מנהלת: ריבי זבולוני

משתתפים: מורים, מנהלים ואנשי צוות מבתי הספר היסודיים ברעננה


                                                                                                   
"הבטחנו זה לזה להיות שותפים בבניית אווירה נעימה,
                                                                                                                                                      סובלנית ואכפתית"
 

מנהלת בית הספר, הסגנית והיועצת קבלו את האורחים בספריית בית הספר המעוצב להפליא. הוגש לנו כיבוד ודף תכנית הביקור מעוצב ומנויילן.

המנהלת פתחה במצגת בה סקרה את העקרונות הפדגוגיים של בית הספר וכיצד הם באים לידי ביטוי באורח החיים בבית הספר.

לאחר מכן יצאנו לסיור בו בקרנו בכיתת האולפן והתרגשנו מהעולים המרגישים בבית.

נכנסנו למרכז "קשת בענן "שם צפינו בטיפול נקודתי בתלמידים שלא זוכים לקבל תמיכה במסגרת סל שילוב ומתקשים בעיקר בשפה.

בקרנו בכיתת חינוך מיוחד וצפינו בילדים מבשלים ולומדים  תוך כדי בישול בהנחייתה של מורה מיוחדת ונמרצת.

בביקור בפינת החי המטופחת למדנו ביחד עם הילדים מה הקשר בין הברווז לפך השמן של חנוכה.

יש לציין שבכל המרחבים בולטת האסתטיקה ושימת הדגש על הפרטים הקטנים, המקום מזמן למידה וחוויה - סביבה יוצרת מציאות.

לסיכום, יש נוכחות לעקרון הפדגוגי  המנחה התלמיד נמצא במרכז ולכל אחד יש מענה בהתאם לשונות.

קיימת התלהבות רבה מצד הצוות והכל מתנהל באווירה רגועה ובשיתופיות.

 

 

  

  

   

 גן אדמונית

גן אדמונית    

מנהלת: דורית שחר אשד 

משתתפים: מורים כיתות א' ב' מבתי ספר יסודיים

 

נכנסנו לגן קבוצה גדולה של מורות, ניכר היה שהילדים מתרגשים מהביקור אבל יחד עם זאת המשיכו בסדר היום כהרגלם.

צפינו בעבודה בקבוצות (כשהחלוקה ע"פ בחירת הילדים), יצאנו לחצר וצפינו במשחקים ובפעילויות שונות של הילדים בחוץ ולסיום, השתתפנו בשיעור מוזיקה.

הגן נראה מאורגן להפליא ומלא שמחת חיים, הילדים משתפי פעולה ומיומנים היטב בנהלים של הגן. הגננת הציגה בפנינו את התכנית והסבירה את הראציונל העומד מאחורי פעילות או פינה בגן. התרשמנו שהיא מצליחה להשרות אווירה רגועה וחמה לצד הרבה יצירה והתלהבות.

בשיחת המשוב לסיום הביקור מורות רבות ציינו שלמרות שהן מורות בכיתות יסוד לא ממש הכירו את סביבת העבודה של הן  והיכרות זו מאוד חשובה מבחינתם. התלהבו מהמרחב המצומצם יחסית והעשיר, מהספרייה והפעילות בה, מהלמידה באמצעות משחקים, מהצבעוניות, ממגוון החומרים, מהסביבה הלימודית על הקירות, מהפעילות בחצר בנושא טבע ועוד.

על אף שגן מצטייר כמרחב פעילות חופשית הופתענו מהסדר, מהארגון, ומההרגלים של הילדים הקטנים.

המסקנה של כולם היתה שיש לאפשר לתלמידים בבית הספר, בעיקר בכיתות א,' מרחב תנועה גדול יותר ולהרבות במשחקים. בנוסף, רצוי לחלק את המשימות בכיתה ליחידות זמן קטנות במהלך 45 דקות של השיעור.

ראש מחלקת גני ילדים הגר הוט טלר סכמה את המפגש: "תפקיד הגננת לא פשוט. עליה לנהל ילדים, צוות והורים. כאן, דורית -מנהלת גן אדמונית מבצעת את הכל ברוגע ובנעימת לצד הקניית ערכים והרגלים לילדים.
כל גננת בונה את הגן בצלמה ובדמותה".

 

       

             .

 יח"ד הקמפוס למצוינים

הקמפוס למצוינות  יח"ד (ילדים חובבי דעת)   

מנהלת: סיגל סירק

משתתפים: מורים, מנהלים ואנשי צוות מבתי הספר היסודיים ברעננה

                                                                                                         "אמור לי ואשכח, למד אותי ואזכור שתף אותי ואלמד"

כמו התלמידים המגיעים מכל בתי הספר כך גם אנחנו, מורים ומנהלים מכל בתי הספר בעיר התפזרנו בין הקורסים השונים.

צפינו במפגשים בנושאים שונים ומיוחדים: מסע בעקבות רעיון, המעבדה של דר" פרנקנשטיין , משחקים וחושבים מתמטיקה ועוד.

התרשמנו מהאווירה הפתוחה שהזכירה יותר אוניברסיטה מבית ספר יסודי אין כאן שעורים יש קורסים וסמסטרים, כל תלמיד בוחר במערכת מגוונת התואמת את תחומי העניין שלו, מערכת המקנה לו ערכים, מיומנויות, כלים וידע מתפתח ובידיו האחריות לעשייה וללמידה בתוכנית.

המורים שונים בגישתם ובעלי ידע בתחום הדעת הנדרש והמתאים לתכנית, אך כולם פועלים מתוך תחושה של שליחות ומחויבות למצוינות, ומעבר לכל יש הרגשה שפועלים מתוך תשוקה.

כל תלמיד מקבל מחברת מיוחדת המלווה אותו במשך כל השנה. המחברת נקראת סקיצה ובין היתר מופיע בה מילון מושגים ייחודיים לשפת המרכז, לדוגמה:  הגדלת ראש, פרויקט, כובע אחר, נכשל או נחשל  ועוד. בנוסך, יש הרבה דפים ריקים המאפשרים לתלמידים לכתוב רעיונות ולרשום סקיצות.

בסוף הסיור התקבצנו לשיח ומשוב למורים, המורים התלהבו מהאווירה הנעימה המעודדת שיח בין התלמיד למורה, מהחופש ומהכבוד הניתנים לתלמיד בצד האחריות העצמית המוטלת עליו.  ציינו את הגישה המפתחת חשיבה ומעוררת יצירתיות שבוודאי ניתנת ליישום גם במסגרת בית הספר.

מרכז יח"ד פועל 3 ימים בשבוע ומטרתו חינוך למצוינות עבור קהילה שבמרכזה כ-300 ילדים מחוננים. המרכז פועל ברעננה כ -28 שנים.
חברי המרכז מגיעים מכל בתי הספר ברעננה, מאבן יהודה ומהסביבה, ממלכתי, ממלכתי דתי מכתות ג' עד ט'.
המרכז פועל בפיקוח ובליווי של האגף למחוננים במשרד החינוך והתרבות ובשיתוף פעולה ובתמיכת מינהל החינוך בעירית רעננה.

מידע נוסף על יח"ד-הקמפוס למצוינות ניתן לקרא בידיעון תשע"ז

      

   

 בית ספר פעמונים

בית ספר פעמונים  להקשיב - להבין - לאהוב      

מנהלת: ניצה חן

משתתפים: מורים, מנהלים ואנשי צוות  מבתי הספר היסודיים ברעננה

 

בכניסה לבית הספר קבלו את פנינו בשמחה קבוצת "נאמני קריאה" תלמידים מלאי התלהבות שהתרגשו ללוות אותנו למקום המפגש - הספרייה - שהיא למעשה ביתם השני .

בספרייה חשנו את שגרת הבוקר בה תלמידים מגיעים, יושבים בקבוצות משוחחים, משחקים, קוראים ומחליפים ספרים כשעל כל ההתרחשות, כולל החלפת הספרים ורישום במחשב, מנצחים "נאמני הקריאה". מקהלת בית הספר הופיעה בפנינו בשיר של עוזי חיטמן שילוב מדהים בין השפה הכתובה למוזיקה ובין מנהלת הספריה למורה למוזיקה.
משם עברנו למרכז מהו"ת (מרחב העצמה ותובנה) המשרה בעיצובו אווירה של בית ואליו מגיעים תלמידים נבחרים. במהו"ת מפתחים התלמידים אסטרטגיות למידה ומקבלים מענים רגשיים ולימודיים כאחד.
יצאנו לפטיו המטופח העשיר בצמחייה וזוחלים המכונה בשם "הבוסתן" בו התנהל שעור חקר במדעים.
בפינה אחרת בחצר בית הספר התנהל שעור חזרה למבחן באנגלית באמצעות משחק בכדור על הדשא.
בדרך חייכו אלינו ירקות גינה ותבלינים מפינת הערוגות המטופחת.
בכיתה אחרת נקלענו להרצאה של תלמיד על "אנשים שקופים" - נושא שהוא נחשף אליו בשעות שלאחר הלימודים במסגרת חברותו בתנועת הנוער ובחר להציג אותו בפני הכיתה.
בכיתה נוספת צפינו בחידון הכנה למבחן בתנ"ך שתלמידים הכינו באמצעות תכנת קהוט, נאמר לנו שהתלמידים עושים שימוש רב באמצעות התכנה גם בנושאים חברתיים.

הביקור הסתיים בהצצה לחזרה של אחת הכיתות לקראת מפגש שישי בית ספרי בו שרו התלמידים שיר של עוזי חיטמן והדביקו אותנו בעליזות ובהתלהבות שלהם.

בבית הספר קיימת אווירת חגיגה - הילדים בפעמונים קוראים, שרים, לומדים ומצטיינים וכל אחד (כולל אנשי הצוות) מקבל מקום ומצליח לתת ביטוי לייחודיות שלו, מה שגורם לכולם "לבוא מאהבה". (כדברי מנהלת בית הספר)

 

 

 בית ספר היובל

בית ספר היובל  בית ירוק לילדים משחקים      

מנהלת: שלי הרוש 

משתתפים: מורים, מנהלים ואנשי צוות מבתי הספר היסודיים ברעננה

 

 

חזית צבעונית ואסתטית  נשקפת מיד עם הכניסה לבית הספר וביחד עם מראה הקוביה הענקית המוצבת בכניסה אנחנו נכנסים לאווירה המייחדת את בית הספר בו משלבים משחק כאמצעי הוראה בכל תחומי הדעת הנלמדים.  בנוסף, בית ספר שם דגש על חינוך לאורח חיים מקיים בבית הספר פועלת תכנית לימודים ייחודית "אדם, סביבה והגשרים שביניהם".

מפגש הפתיחה התקיים בספרייה המחודשת המותאמת לרוח המשחקית, במהלכו גם התנסינו בעצמנו במשחק חברתי . נירה האחראית על הספרייה הסבירה כיצד היא משלבת יצירה ומשחק  ומעודדת למידה במפגשים המתקיימים באורח קבוע עם הילדים.

בבית הספר קיימים מס' חדרים שעברו הסבה למרחבים לימודיים אלטרנטיביים.

"גלריה של פעם"- בחדר אוסף פרטי מידע מהם ניתן ללמוד על אורח החיים של ראשוני המתיישבים בעיר. כבית ספר ירוק העוסק בהשפעה של האדם על הסביבה, ניתן כאן לפגוש ולחקור את השינויים שחלו בכלים, בחפצים, בהתנהלות היומיומית ובהשקפת העולם.

האי - הינו מרחב משחקי המותאם למיומנויות למידה הנלמדות בכיתות היסוד. מחנכת כיתה א' הדגימה הקניית מיומנות לקבוצת ילדים מתקדמים בנושא כפל. במקום אווירה קסומה היוצרת מוטיבציה גבוהה  למידה.

ברחבי בית הספר, בחצר ובמסדרונות פזורים רהיטים, אביזרים ומשחקים המאפשרים פעילות ולמידה בכל מקום וזמן. 

על אף האווירה המשחקית מלאת התלהבות והחופשית כביכול, הכל נראה מסודר ומאורגן בקפידה.

   

 

 בית ספר הדר

בית ספר הדר בית ספר  לתקשורת      

מנהלת: יונה רוזנברג 

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר היסודיים ברעננה

 

בשער הכניסה קבלו את פנינו תלמידים והובילו אותנו לסיור קצר ברחבי בית הספר כשהם מפגינים שליטה בכל פינה ופינה במסדרון ובכל שלט וכותרת המוצגים על הקירות.
לאחר הסיור הפרטי יצאנו לסיור משותף עם מנהלת בית הספר. סיירנו בין מרחבי חינוך מיוחדים:
מתחם למידה והעשרה בו תלמידי חינוך מיוחד מדריכים את תלמידי הכיתות המקבילות במיומנויות תנועה וחשיבה.
במרחב ההידברות נכחנו  בשיחה תרבותית ושקטה אותה מנהלים תלמידים משכבות שונות.
צפינו בשיעור גאוגרפיה בו התלמידים ערכו סיור ווירטואלי באתרים של מרכזי קניות באמצעות מחשב נייד וניתחו בעזרת מחוון שיצרו בעבודה שיתופית.
בשיעור אחר צפינו במעגל קוראים בו תלמידים מדווחים על ספר שקראו בעזרת הדגמה יצירתית.
בגינה האקולוגית זכינו לטעום מירקות שגידלו התלמידים שבחרו שיעור זה.
שיעורי הבחירה מועברים על ידי הצוות כשכל מורה בחר ללמד נושא אהוב עליו. השיעורים משולבים בתוך מערכת השעות
השיעור שזכה להתלהבות רבה היה השיעור באולפן הרדיו. את "תורת הרדיו" לומדים בבית הספר בכיתה ד' על פי תכנית לימודים ייחודית.

 האווירה בבית הספר מקרינה סדר ורוגע ביחד עם התלהבות ושמחת חיים הן אצל התלמידים והן אצל הצוות.

   

   

 בית ספר מגד

בית ספר מגד - בית חינוך ללימודי ארץ ישראל

מנהלת: רותי סנדלר 

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

 

קבוצת  תלמידים מבית הספר קבלו את פנינו, ליוו אותנו לחדר המורים והעניקו לכל אחד מהמבקרים פנקס מעוצב ברוח בית הספר לכתיבת רשמים. 

במהלך הסיור בבית הספר התארחנו בשיעור אוריגיאומטריה - לימוד מתמטיקה וגיאומטריה באמצעות קיפולי נייר, התלמידים  יוצרים קיפולי נייר תוך כדי לימוד והפנמת מושגים בהנדסה.  צפינו בתאטרון בובות שמהווה דרך נוספת להקניית הקריאה בהנחיית של סייעת משלבת שזהו תחביבה, כמו שעורי העשרה נוספים שאותם מעבירות סייעות משלבות בהתנדבות.

בשעור בכיתת חינוך מיוחד הילדים הדגימו  שימוש באייפד ללימוד כתיבה וחשבון באמצעות תוכנה ובהנחיית מורה מלהיבה.

גם בכיתה רגילה ראינו הדגמה של כלי דיגיטלי  Mentimeter  לצורך חזרה  וביסוס של חומר בו הילדים עשו שימוש באמצעי קצה שבידיהם.

בבית הספר הוקם מרחב מורשת שהביקור בו הרשים מאוד את האורחים עד שרבים מהם החליטו לבקר שוב  ביחד עם התלמידים מבית ספרם. 

במהלך הסיור נחשפו בפנינו יצירות אמנות שתלמידים יוצרים במסגרת שעורי אמנות, גולת הכותרת היו ספסלים מצוירים בסגנונות אמנות שונים הפזורים בחצר בית הספר.

לסיום, נפגשנו בחדר המורים, רותי המנהלת הציגה סרטון תדמית של בית הספר והציגה את הדילמה.

בית ספר מגד הינו בית הספר הראשון שהוקם ברעננה ובשנה הבאה יחגוג 90 שנה. בית הספר מצליח לשלב בין ישן לחדש  הן מבחינת התכנים והן במראה ומשדר רעננות וחדשנות. 

 

 

   

 

   

 בית ספר תל"י

 

בית ספר תל"י -בית ספר לתיגבור לימודי יהדות  

מנהל: יגאל אריכא 

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

 

"דיילים צעירים"- נציגי התלמידים קבלו את פנינו בשער וליוו אותנו אל הכיתות. בכיתות התקיימו באותה השעה "מפגשים מסוג אחר"- אנשי צוות מבית הספר למדו והנחו תלמידים בנושאים מגוונים, לדוגמה: פיסול בפלסטלינה, שירי ארץ ישראל, תעופה וחלל, משחקי שכונה, סריגה, יוגה , אגדות חז"ל ועוד.

בבית הספר פועלים אחת לשבוע בימי ראשון בשעה הרביעית מסלולי בחירה. במסגרת זו כל תלמיד בוחר מסלול למידה המעניין אותו ונהנה מחווית למידה שונה. יגאל מנהל בית הספר ציין שאת הנושאים אותם הם מלמדים בוחרים המורים ואנשי הצוות בבית הספר על פי נטייתם האישית, עובדה המעוררת מוטיבציה ומעצימה כל אחד מהם. (גם המזכירה ואב הבית מלמדים במסלולים)
עוד ספר המנהל שבחירת המסלולים ע"י הילדים נעשית לאחר תהליך הכנה מעמיק ושיחות אישיות של המורים עם התלמידים. כמו כן,  ההיערכות הטכנית של הקמת המסלולים וחלוקת הנרשמים אינה פשוטה ודורשת השקעת זמן ומשאבים.

הן התלמידים והן המורים נראו שמחים ונשמעו מלאי התלהבות מרעיון  מסלולי הבחירה.

     

       

 בית ספר ביל"ו

בית ספר ביל"ו- בית חינוך מדעי טכנולוגי

מנהלת: מיקי אדלר 

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

הסיור נפתח במעבדת המדעים בשיעור של כיתה ג, התלמידים קבלו פרחי בר ומשימתם היתה לחקור את הצמחים ולהגדיר אותם בשילוב מקורות מידע פיזיים ווירטואלים

משם עברנו ל"סופר המידות" שם קבלנו הסבר מתלמידות כיצד ניתן להשיג מתנות על ידי צבירת נקודות בהתנהגות. באולם הספורט למדנו על ליגת הערכים המורכבת מתלמידים משכבות גיל שונות אשר זוכים להשתתף במשחק בזכות התנהגות טובה. גילינו שחתימת מורה כאן שווה יותר מזהב.

סיימנו בכיתת סגנונות הלמידה בה לומדים התלמידים בשיטת הכיתה ההפוכה בה שלב ההקנייה מתבצע בבית. ובמרחב הכיתתי כל תלמיד מבצע את המטלות בסגנון שהוא בוחר.

בתום הסיור שתפה מנהלת בית הספר בדילמות המתעוררות בבית הספר והמורים שהשתתפו בסיור  הדגישו את ההתרשמות מהעובדה שנושא ערכים הוא חלק בלתי נפרד מאווירת בית הספר ושזור בכל הפעילויות הבית ספרית בסגנונות למידה שונים, בשילוב טכנולוגיה ובמוטיבציה גבוהה של מורים.

 

 

     

 

    

 בית ספר דקל

בית ספר דקל -בית ספר לחינוך מוזיקלי

מנהלת: אתי אבני

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

 

 במהלך הביקור נחשפנו ל"טעימות" מהדרך בה משלבים בבית הספר את הייחודיות המוזיקלית בתחומי דעת שונים ובסביבות למידה מיוחדות.
המפגש נפתח בספריה בקטעי נגינה אותם נגנו תלמידים בהרכבים שונים של תזמורות. בחדר מוזיקה ראינו כיצד מקנים שפה וקריאה באמצעות תכנים מוזיקליים. ובפעילות נוספת לטיפוח כישורי כתיבה בשילוב שירים ומחזות מוזיקליים. ברחבת זכויות צפינו בשיעור "שברים במוזיקה"- שילוב מושגים מוזיקליים ביחידת הוראה מתמטית. וכן, בדיון חברתי בנושא "לכל אחד ניגון מיוחד משלו".

     

     

 

 בית ספר מרחב

בית הספר מרחב -בית ספר דמוקרטי

 

מנהלת: זוהר פרידמן 

משתתפים: מורים ומנהלים מבתי הספר ברעננה

המפגש כלל סיור ברחבי בית הספר, מפגש עם גורמי חינוך ותלמידים בו שמענו פרטים על בית הספר. חווינו השתתפות פעילה באסיפה שנוהלה ע"י הילדים בסדר מופתי תוך מתן כבוד הדדי. סיירנו ברחבי בית הספר  והתרשמו מהלמידה המתרחשת בכל פינה בשטח בית הספר.

לסיכום הביקור נערכה ישיבת סיכום בה ניתן מקום לשאילת שאלות ולסיום הענקת "מתנות" לבית הספר באמצעות סבב משוב שנערך בין המשתתפים.

"כמי שנכחה במפגש עם שלוש מורות נוספות, התרשמנו מהתפישה החינוכית ובעיקר מהאמונה בדרך. שילוב מדויק של חופש מחד בתוך מסגרת ברורה מאידך. יצאנו עם הרבה חומר למחשבה!

דורית תודה שאת מאפשרת את ההצצה המלמדת והשיח המפרה. יוזמה ברוכה!"  ניצה, מנהלת בית ספר פעמונים

   

    

 תגובות משתתפים

שמחה לארח והכי משמח אותי שבזכות הביקור שלכם וסבב המשובים בסיום אני נוכחת שלעקרון הפדגוגי הבית ספרי יש נראות!

ריבי זבולוני - בית ספר יבנה

____________________________

אהבתי את מה שראיתי פה היום ,התפעלתי מהשלווה של הילדים,  מהגיוון של השעורים,  יש הרבה מה ללמוד מכם .

תודה לכולכם בבית ספר ברטוב

אורלי מורה ב"מגד"

_________________________

לקחתי איתי את הרעיון של בניית חדר אנגלית אגיע שוב  להתלמדות  ב"ברטוב"

שרית-רכזת שפה ב"יחדיו"

_______________________________

תודה רבה רבה לאורחות והאורח היקרים,

שמחנו מאוד לפתוח את בית הספר - הילדים, הצוות ואני התרגשנו מאוד לקראת, בזמן ואחרי הביקור.
סבב הסיום היה מרגש, מחזק ומשמח.
כמובטח: מעדכנת שהחלטת האסיפה הייתה לקרוא לכיתות בשמות של צבעים.

איזו עיר זו רעננה!

שוב תודה
זהר מנהלת בית ספר מרחב

_______________________________

ניצה יקרה,

ביקרו בבית ספרך שתי מורות שילוב מבית ספרי. הן שבו מהביקור עם התרשמות מהעשייה המרשימה במרכז מהו"ת שפתחת. שיתפו אותי בהתלהבות וסיפרו על אוירה הטובה בבית הספר ועל מזגך הנפלא שמקרין על הכל.תודה על שפתחת את בית הספר ללמידה משמעותית.

קרן סטלמך-זהר מנהלת בית ספר יחדיו

___________________________

כבר הבוקר אחת המורות שהייתה בהשתלמות לימדה את התלמידים לעשות אנימציה.

ישר כוח!
נועה מנהלת בית ספר אריאל

___________________________

מצרפת מדברי אחת המורות שלי שהשתתפו במפגש.

אכן למידה משמעותית ומבורכת!!!
אסנת מנהלת בית ספר שקד

ברצוני להודות ולשבח על היוזמה המבורכת של למידת עמיתים בבתי הספר השונים. אין ספק שלמידה זו מרחיבה את הידע ומשביחה את הלמידה.

למידת עמיתים מסייעת למצוא דרכים חדשות לשיפור איכות העבודה והבניית ידע של התנסויות בסביבות למידה שונות.

יישר כח!
הילה פוקס מורה בבית ספר שקד

__________________________

מצטרפת למילים החמות

כמי שנכחה במפגש עם שלוש מורות נוספות התרשמנו מהתפישה החינוכית ובעיקר מהאמונה בדרך. שילוב מדויק של חופש מחד בתוך מסגרת ברורה מאידך.

יצאנו עם חומר למחשבה!

דורית תודה שאת מאפשרת את ההצצה המלמדת והשיח המפרה. יוזמה נהדרת.

בקווים מקבילים ניתן לעשות לכך התאמה גם בתוך בתי הספר – מורים פותחים את כיתתם בפני מורים אחרים.

המשך שבוע טוב,
ניצה מנהלת בית ספר פעמונים

__________________________

כמי שלקחה חלק במספר גדול של מפגשי למידת עמיתים השנה אני אכן יכולה לומר שזכיתי ונתרמתי מהעשייה החינוכית המכובדת, המקצועית והמרגשת שמתקיימת בבתי הספר שלנו.

לצד זה, גם האירוח מלמד, מעשיר ומאפשר נקודות מבט נוספות של אנשים מקצועיים שמתבוננים מבחוץ ומשתפים בחוויה שהם הרגישו.

שמחתי לראות את ההתגייסות וההתרגשות של המורים והתלמידים כאחד לכבוד הביקור.

ניצה מנהלת בית ספר פעמונים

_________________________

יישר כוח למנהלות ולצוותים החינוכיים

יצירת מרחב ללמידת עמיתים מזמן שיתוף בידע במיוחד באופן המקצועי שדורית מובילה ביחד אתכם המנהלים

אני בטוחה שכל מי שהשתתף זכה בלמידה ובחוויה משמעותית

נורית ראש מינהל החינוך