הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

יום יצחק רבין

22 שנים לרצח יצחק רבין"המלחמה היחידה שתענוג להשתתף בה היא המלחמה על השלום... יש לי חלומות להוריש לדורות הבאים עולם טוב יותר, מפויס יותר, עולם שנעים לחיות בו, אין זה הרבה מידי ". ( מדברי יצחק רבין, יולי 1994)

יום הזיכרון ה -22 ליצחק רבין חל ביוםרביעי י"ב חשוון 1.11.17   

זוכרים את הערב בו נרצח יצחק רבין? שתפו אותנו -  קישור לדף זכרונות שיתופי

איזו מדינת ישראל את/ה רוצה?

סרטונים מומלצים

כרזות יום השנה ה-22

ישראלאם רק נדע איך להגיע

קישורים מומלצים

באתר מרכז רבין:

פעילויות משנים קודמות

מקורות נוספים:

הצעה לפעילות ווירטואלית 

משותפת לשכבת ה' בשני בתי ספר בעיר (יחדיו ושקד)

דגשים מרכזיים:

  1. בשביל הזיכרון- מי, מה ואיך זוכרים?
  2. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה - ערכים בחברה דמוקרטית
  3. אחריות ומנהיגות -היבטים אישיים וחברתיים

פעילות הכנה (בכל בית ספר בנפרד)

זיכרון- מי האיש, סיפור חייו ומה פועלו?

מטלת בית

ראיון של אחד מבני המשפחה "בעקבות זיכרון". (ניתן לבחור בין ראיון בכתב או סירטון)
איפה היית כששמעת על רצח רבין? מה חשת? מה היה יצחק רבין בשבילך?

פעילות בכיתה (בעקבות מטלת הבית)

  • התלמידים מציגים את התשובות של בני המשפחה.
  • מעבדים את התשובות: דומה ושונה , מי היה יצחק רבין ועוד.
  • ועונים על השאלה מדוע מציינים את יום הזיכרון ליצחק רבין
  • מציעים רעיונות מקוריים לציון את יום הזיכרון בבית הספר ובכלל.

המורה מרחיבה בנושא:

  • ערכים בחברה דמוקרטית, חופש הביטוי כערך מרכזי  והמחיר האישי ששילם רבין (למידה מתוך מצגת)
  • מנהיגות (בהתאם לתוכנית הבית ספרית ב"שקד")

פעילות ווירטואלית משותפת (שעור מקוון) 

  • ראש העיר מספר לתלמידים על הזיכרון האישי שלו מרצח רבין ומיצחק רבין המנהיג.
  • התלמידים שואלים שאלות בהקשר להרצאה ובעקבות הפעילות המקדימה שערכו בכיתה.
 
בסיום השעור הווירטואלי התלמידים ממשיכים לעבוד באמצעות פורום משותף.
בפורום ישאלו מספר שאלות מנחות.  

תוצר שיתופי

  • פוסטר שיתופי מורכב מפתקאות בהם כל תלמיד כותב כמה מילים על  יצחק רבין (באמצעות Linoit)
  • סרטון "בעקבות זיכרון" - יצירה שיתופית של סירטוני התלמידים וציטוטים מדברי ההורים (ניתן להעלות את החומרים לפורום המשותף).
הסירטון יפורסם באתרי בתי הספר.


חזור ללמעלה
יום יצחק רבין